eventjes wennen

Hoi!

Ik ga even terug in de tijd en vertel hoe het was om aan te komen in mijn nieuwe huis. Ons vokke en ik werden afgehaald van de luchthaven door Melissa, de moeder. Melissa was enthousiast om ons te zien, maar wat teruggetrokken. Hetzelfde als bij mij dus, ik was blij dat ik er was, dat ik hen zou leren kennen en dat ik mijn nieuwe huis zou zien. Maar langs de andere kant was ik wat terughoudend omdat het nog steeds “vreemden” waren. Ik had 2 keer met hen geskyped en enkele mails gestuurd naar Dan, de papa. Erg goed kende ik ze dus nog niet. Het was een klein uurtje rijden en daarna kwamen we aan bij het huis. Na een korte rondleiding van het huis liet Melissa ons alleen in onze kamer om wat uit te pakken en te douchen. Ik heb een eigen slaapkamer en badkamer en een lounge met grote TV waar de kinderen soms tv kijken en soms spelen. Maar ’s avonds is deze helemaal alleen voor mij J Dan en Melissa kijken geen live tv, ze downloaden ALLES ik denk dat ze wel meer dan 1000 films hebben en evenveel series. Een paradijs voor mij dus J Het huis is vergeleken met mijn huis thuis redelijk vuil. Vooral de benedenverdieping wordt heel vochtig als ze niet wordt verlucht. Na school kwamen de kinderen thuis en hebben we wat gespeeld en lasagne gegeten. Die dag vroeg gaan slapen, want dat was al eventjes geleden. De volgende dag zijn we vertrokken op onze roadtrip, maar daar weten jullie ondertussen alles al van J

Met kerstmis zijn we terug naar hier gekomen om Kerst te vieren met het gezin en een bevriend koppel met 4 kinderen. Het was een drukke bedoening en ik vond er eerlijk gezegd weinig aan. Toen begon het bij mij ook binnen te dringen dat ik hier nog 6 maanden zou moeten blijven. Met bijkomende vreselijke hoofdpijn kreeg ik het een beetje moeilijk en zag het eventjes niet meer zitten. Gelukkig was ons vokke er nog om mij op te vangen. De volgende dagen hebben we nog wat genoten van Auckland en hebben we nog wat gepraat over wat zou volgen. Ik zag het nog steeds niet echt zitten om hier te blijven, maar opgeven was het laatste wat ik wou. Ik zou eerst er het beste van maken en proberen om leuke mensen te leren kennen voor ik terug naar het miezerige weer in België zou gaan.

De eerste dag nadat ons Vokke weg was had ik het heel moeilijk, het was oudjaar en ik kon dit niet vieren met mijn vrienden, ik kon niet naar mijn familie gaan, mijn vriend was veel te ver weg en daardoor werd het allemaal een beetje te veel. Gelukkig vroeg Melissa toen of dat ik mee wou naar de winkel. Dat heeft mijn zinnen wat kunnen verzetten. Die avond was het oudjaar en kwam er een vriend van Dan mee “vieren” We hebben samen gefrituurde dingen gegeten en daarna gezelschapsspelletjes gespeeld. Ik heb afgeteld tot dat het half 1 was zodat ik eindelijk kon gaan slapen. Gelukkig komen er nog heel veel oudejaarsfeestjes, want dit was er geen om te onthouden jammer genoeg. De dag nadien heb ik wat tijd voor mezelf genomen en ben een lange wandeling gaan maken naar de Fairy Falls, hele mooie wandeling met als beloning enkele watervallen. Deze waterval bestaat uit verschillende niveaus, een trap leid je naar de bovenste watervallen waar kleine poeltjes aan zijn waar je in kunt zwemmen. Hier heb ik mijn tijd genomen en een paar keer in het water gesprongen. ZALIG Hier is mijn beeld over waar ik was en waar ik nog lang zou zijn verandert. Nu is wist dat deze prachtige natuur slechts een uurtje wandelen was, vond ik het plots niet meer zo erg om hier te zijn. Vanaf die dag is alles beter en beter beginnen gaan. Het voelt nog niet zoals thuis en kan nog niet precies doen wat ik wil, maar ik ben er zeker van dat dat wel zal komen. Ik heb hier privacy genoeg en kan gezelschap zoeken wanneer ik wil. Nu nog zorgen dat de kinderen luisteren naar mij en dan komt alles goed J

Deze week zijn Melissa’s ouders aangekomen, zij zullen hier blijven tot de 29ste januari. Ik zal mijn badkamer en lounge dus eventjes moeten delen met hen. Gelukkig zijn het vriendelijke, lieve mensen en de mama van Melissa houdt ervan dat alles proper is, dus de badkamer en de lounge krijgen dagelijks een beurt J

Deze week ben ik een paar keer mee gegaan naar de winkels, Melissa houdt van winkelen! Vandaag zijn we gaan zwemmen en morgen ga ik voor een dag alleen op stap. Naar goat island om te gaan snorkelen, ik mag al het materiaal van hier lenen dus dat komt wel goed J Ik hoop alleen dat ik de weg vind, want de GPS is stuk.

Donderdag en vrijdag heb ik orientatiedagen. Hier zal ik eindelijk een paar nieuwe au pairs leren kennen. Ik bezie dit als een weekendje weg dus ik heb er wel zin in!

Dat was dat, moeilijke start maar nu is alles weer tiptop!

Tot de volgende!

Reacties

Reacties

kristien

Het zal inderdaad in het begin moeilijk zijn als je Voke vertrokken is. Maar ik zie dat je je al goed herpakt hebt ! Geniet van alle nieuwe ervaringen ! Veel groetjes, Kris10

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active