Aangekomen en genoten!

Haere Mae!

Na een veel te lange reis ben ik samen met ons Vokke uiteindelijk toch aangekomen in Auckland. De reis hadden we zwaar onderschat! Na 46 uur onderweg te zijn en in totaal 4 uur geslapen te hebben werden we opgewacht door Melissa, de moeder van mijn gastgezin. Daarna zijn we naar haar thuis gereden om daar samen met de vader Dan en de 2 kinderen Thomas en Lily te eten. De eerste indrukken waren heel goed, heel vriendelijke, behulpzame mensen die echt willen dat ik me daar thuis zal voelen. De kinderen zijn echt geweldig, ik had gedacht dat ze eerst een beetje verlegen zouden zjin maar dat was eerder het tegenovergestelde, Thomas vroeg al meteen of dat ik met hem een videospelletje wou spelen. Hij begon meteen te vertellen en ook Lily haar mond stond niet stil. We hebben samen even gespeeld met de cadeautjes die ik voor hen had meegenomen. Ik denk dat ze er heel blij mee waren. Na het eten heb ik nog een verhaaltje voorgelezen voor hen en zijn ze gaan slapen. Ik ben daarna mijn valies opnieuw gaan inpakken, nu voor een maand rondtrekken. Daarna ben ik direct gaan slapen want het was nodig!

De volgende dag hadden we een vlucht om 12 uur naar Christchurch. In de voormiddag zijn we nog een kleine wandeling gaan maken met Dan in mijn achtertuin en daarna vertrokken naar de luchthaven. Nadat we In Christchurch aangekomen waren zijn we ons huis voor de komende 21 dagen gaan oppikken en zijn we vertrokken richting Lake Tekapo.

De eerste nacht hebben we geslapen op een camping in Geraldine, een klein typisch Nieuw Zeelands dorpje, lage huizen en de winkels hebben allemaal hetzelfde soort naambord. Het doet me een beetje denken aan de dorpjes die je in Amerikaanse films ziet. Hier hebben we nog snel gedoucht en zijn we doorgereden naar Lake Tekapo. In het Zuid eiland heb je 1 Highway die naar al de dorpen/steden op het eiland leid. Je mag er 100km/u rijden dus je hebt al snel een heel eind gereden. 40 km voordat we bij lake Tekapo aankwamen werden we verrast door de openheid van Nieuw Zeeland. Landschappen waar je kilometers ver kan zien, dan voel je je heel klein.

Wanneer we bij Lake Tekapo aankwamen zijn we een stuk langs het meer gereden. Die dag was het erg bewolkt en de helblauwe kleur die het meer normaal heeft kwam nu niet tot zijn recht. We zijn even een kijkje gaan namen bij the curch of the good shepard, maar hier waren net iets te veel chinezen naar ons goesting en zijn we doorgereden naar lake Alexandria, dit is een iets kleiner meer dat op 10 km van Lake Tekapo ligt. Hier hebben we een mooi plekje opgezocht en hebben we gegeten. Daar begon de zon zijn werk te doen begonnen de wolken weg te trekken. In de namiddag zijn we naar het observatory Mt. John gereden. Daar hadden we een prachtig uitzicht over Lake Tekapo en de enorme velden. Hier ben ik voor de eerste keer echt stil geworden van het uitzicht. De wolken waren inmiddels helemaal weggetrokken en zijn we terug gereden naar Lake Tekapo. Nu was het meer helderblauw, bijna turquois, en stond het in contrast met de witte bergtoppen en de paarse Lupinebloemen. PRACHTIG! 's avonds zijn we naar een berg gereden met uitzicht op lake Alexandria, en hebben we daar gekampeerd. Nog nooit met zo'n mooi uitzicht in slaap gevallen!

De volgende dag zijn we heel vroeg vertrokken en zijn we richting Queenstown gereden. Die dag was het prachtig weer en hebben we de hele dag geen wolkje gezien! Hier zijn we enkele terrasjes gaan doen en ben ik gaan paragliden. Dat stond op mijn to do lijstje dus dat kan ik al afvinken. Het paragliden was niet zo eng als ik gedacht had, het was heel rustgevend en ik heb zelf even mogen sturen :) De landing was redelijk onelegant (plat op mijn buik) maar het was zeker de moeite waard!

Na die belefenis zijn we doorgereden naar Kingston omdat Queenstown toch net iets te druk was. In dit dorpje was 1 camping en 1 café, meer niet. Een heel gezellige camping met een plaatsje naast een klein riviertje.

De volgende dag (vandaag) zijn we een wandeling gaan maken de Shiritailtrack, wat leek op een gewoon bos met loof- en naaldbomen werd een echte bush met allemaal prachtige bomen en planten die je bij ons enkel binnen in potten ziet of in sunparks. Onderweg zijn we nog enkele watervallen tegengekomen en hebben we genoten van een prachtig uitzicht op Kingston en lake Wakatipu.

Nu zitten we ondertussen op een camping in Te Anau, het zuidelijkste puntje waar wij zullen gaan. Morgen staat de wandeling naar Mt. Luxmore. dit zal een intenste dag worden, 9 uur wandelen, mooie uitzichten over het fiordland, wandelen in de bush van Te Anau. Het zal weer een prachtige dag worden!

Ons Vokke en ik hebben het hier heel goed! We zitten lekker knus in een kleine camper en hebben alles wat we nodig hebben!

Ik hou jullie op de hoogte van onze avonturen!

Tot de volgende!

Reacties

Reacties

kristien

Foto's!!

Weezer

Veel plezier ginder!

Thomas

Geniet ervan, Jeanke!

Truus

Geniet en profiteer maar!

Moeke en tante Lieve

Ik heb net os moe je foto's laten zien en je blog laten lezen. Zo blijft zij ook op de hoogte. Geweldig!!
Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin! Wat een mooie natuur!!Om jaloers op te worden. Geniet er maar ferm van.
Een dikke knuffel voor jou en vokke van os moe en mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active