2 maanden weg van huis

Het is nu exact 2 maanden en 5 dagen geleden dat ik vertrokken ben uit Balen. Gelukkig lijkt het nog belange na niet zo lang en gaat de tijd hier snel voorbij. Ik benut mijn vrije weekends ten volle en probeer zoveel mogelijk te doen met mijn nieuwe vrienden. 2 weken geleden ben ik naar Coromandel gegaan. We hebben in totaal op 5 verschillende stranden gelegen en genoten van het goeie weer. Iedereen is hier nog maar een paar weken en ze zijn allemaal stikjaloers op mijn bruine kleur J Het mooiste strand dat ik gezien heb was New Chum’s beach. Een half uurtje wandelen langs de rotsen tot op een goudgeel strand, met een heel wilde zee met witte grote golven. Heel leuk om in te zwemmen, maar je moet weten wanneer je er in kan en wanneer je er uit kan. Anders wordt je gewoon omver gegooid door de golven en tegen de grond geduwd. Beetje gevaarlijk J Zeker als je weet dat er sinds Kerst al 7 mensen zijn verdronken. Vorig weekend ben ik gaan canyoningen in het natuurpark vlak bij mijn huis. Wat was dit leuk! Ik was in mijn element! Van 4 meter hoge rotsen springen, abseilen van een 30 meter hoge waterval, waterslides en een mooie wandeling. De kans dat ik dit nog eens doe is groot! Diezelfde avond ben ik voor het eerst in 2 maanden nog eens op stap gegaan. In Auckland city, bij de haven heb je genoeg bars en clubs waar je een danske kunt placeren. Hieraan merkte ik ook weer dat ik in Nieuw Zeeland ben. Iedereen is veel vriendelijker dan bij ons. Iedereen praat tegen iedereen en iedereen danst met iedereen, heel leuk!

Deze avond vertrek ik met een groep van 8 meisjes naar het Noorden van Nieuw Zeeland. Morgen gaan we zeilen in the bay of islands, hopelijk een paar dolfijnen zien en snorkelen bij een eiland. De dag nadien naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland en zandsurfen op 90 mile beach. Kheberzinin!

Nu misschien iets over wat ik hier door de week doe J want het is niet alleen vakantie en weekends hoor J Door de week moet ik op Thomas en Lily passen. De voorbije 3 weken had ik Lily en Thomas samen 2 dagen in de week en 2 dagen enkel Thomas omdat Lily naar Kindy gaat. Dus 11 uur per dag werken.

2 kinderen samen is een ramp! Thomas jaagt Lily op en Lily wilt constant aandacht, met als gevolg dat Thomas ook aandacht wilt J We hebben veel leuke dingen gedaan zoals naar verschillende speeltuinen gegaan, naar het strand, koekjes bakken enzoverder. Thomas is een heel leuk ventje, soms luistert hij niet goed maar als je hem dan waarschuwt is hij terug een lief jongetje. Lily daarentegen is een ander verhaal, ze zal nooit iets doen dat ze niet wilt, je moet altijd onderhandelen en zeurt constant! En het leukste van al, de toilet training heeft ze absoluut nog niet onder de knie. En heeft elke dag minimum 1 vuile broek.. Daarom dat ik alles aan het doen ben om ervoor te zorgen dat ze number 2 in het toilet doet J Stickers, snoepjes, verhaaltjes, liedjes,.. Ik heb alles al geprobeerd en niets werkt. Dus als iemand tips heeft, altijd welkom!!! Alle geluk dat ze zo schattig is J

Vanaf deze week heeft Thomas terug school en heb ik maandag en woensdag een paar uurtjes vrij wanneer Lily en Thomas op school zitten. Heerlijk! En wonderbaarlijk genoeg is Lily heel braaf als Thomas niet in de buurt is, ze speelt uren met zichzelf, als ze nu nog eens number 2 op het toilet zou doen, was het perfect!

Ik heb hier alles wat ik nodig heb, wekelijkse pree, vrijdag zaterdag en zondag vrij en een eigen auto. Ik kan dus altijd en overal naartoe als ik wil! De ouders hebben speciaal voor mij een autotje gekocht waar ik heel blij mee ben! Ik heb het heel goed getroffen met mijn gezin!

Ik zal wel blij zijn als ik terug thuis zal zijn in mijn eigen kamer. Het gevoel van THUIS zijn heb ik hier nog niet echt, maar ik denk dat dit normaal is en dat het nog wel een tijdje zal duren voordat ik me hier helemaal op mijn gemak voel.

Nog 5 maanden werken en dan nog meer vakantie in Bali, met Dries, mijn allerliefste vriend. Hier kijk ik enorm naar uit! 11 juli vertrek ik naar Bali en mag ik mijne knappe vent opwachten in de luchthaven. 15 augustus keer ik terug naar thuis. Jullie zullen me dus nog 5 weken extra mogen missen J

Zoals je hoort ik heb het hier naar mijn zin!

Tot de volgende

(sorry voor de onoverzichtelijke blog)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active